Ruszyła kampania #DawkaWsparcia, pozwalającą pomagać pracownikom służby zdrowia. W efekcie powstała m.in. platforma, łącząca szpitale z darczyńcami, którzy mogą przekazywać m.in. maseczki, odzież ochronną lub niezbędny sprzęt.
- Lekarze i personel medyczny znajdują się teraz pod gigantyczną presją. Z jednej strony zmagają się z brakiem sprzętu, który pozwoliłby im skutecznie walczyć z epidemią COVID-19, z drugiej wiedzą, że są grupą narażoną na zakażenie koronawirusem w pierwszej kolejności - podkreśla w informacji przekazanej PAP jeden z inicjatorów akcji, Paweł Soluch - neuropsycholog, konsultant Kliniki Neurochirurgii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
W ramach kampanii #DawkaWsparcia powstała platforma, łącząca szpitale z darczyńcami, którzy mogą przekazywać maseczki, odzież ochronną lub niezbędny sprzęt. Służy temu strona www.dawkawsparcia.org
- Potrzeby szpitali, szczególnie tych przeznaczonych do opieki nad pacjentami z chorobą COVID-19, są tak duże, że uruchomiliśmy portal publikujący ich zapotrzebowanie, żeby sprawnie skontaktować je z dostawcami i darczyńcami. Pomoc techniczną zadeklarowały nam wszystkie sieci telefoniczne, a także Microsoft, bo obok samego sygnału GSM potrzebujemy oprogramowania, by zapewnić np. zdalny dostęp pracownikom pracującym zdalnie - informuje Marcin Kapustka, współtwórca #DawkiWsparcia z serwisu SMSCentral.pl.
Współinicjatorka akcji, psycholog Tamya Olszańska zwraca uwagę na znaczenie zapewnienia pracownikom medycznym pomocy psychologicznej. - Chcemy, żeby każda osoba pracująca w szpitalu mogła sięgnąć po słuchawkę wtedy, kiedy tego potrzebuje i od razu porozmawiać z kimś, kto może pomóc przejść przez ten trudny czas. Sama decyzja o tym, żeby poprosić o wsparcie, często nie jest banalna - zwraca uwagę.
Ma w tym pomóc telefon wsparcia działający pod numerem +48 800 012 006, przy którym dyżurują terapeuci zaangażowani w projekt społecznie. Aktualne godziny działania infolinii są dostępne codziennie na stronie www.dawkawsparcia.org.
W niedalekiej przyszłości infolinia będzie dostępna również dla osób poddanych kwarantannie, a także dla chorych dotkniętych koronawirusem oraz ich rodzin, które skupione na walce o najbliższych podlegają ogromnemu obciążeniu psychicznemu. Porad będą udzielać specjaliści wybrani przez koordynatorów akcji.
Aby wydłużać czas dyżurowania specjalistów przy telefonie, organizatorzy poszukują kolejnych terapeutów, coachów i osób z doświadczeniem w interwencji kryzysowej, którzy telefonicznie udzielą porad przedstawicielom środowiska medycznego potrzebującym wsparcia psychologicznego. Zgłoszenia przyjmowane są na stronie projektu dawkawsparcia.org.
Patronem akcji jest Polska Federacja Szpitali.
źródło pap.pl