Ruszyła kampania #DawkaWsparcia, pozwalającą pomagać pracownikom służby zdrowia. W efekcie powstała m.in. platforma, łącząca szpitale z darczyńcami, którzy mogą przekazywać m.in. maseczki, odzież ochronną lub niezbędny sprzęt.

- Lekarze i personel medyczny znajdują się teraz pod gigantyczną presją. Z jednej strony zmagają się z brakiem sprzętu, który pozwoliłby im skutecznie walczyć z epidemią COVID-19, z drugiej wiedzą, że są grupą narażoną na zakażenie koronawirusem w pierwszej kolejności - podkreśla w informacji przekazanej PAP jeden z inicjatorów akcji, Paweł Soluch - neuropsycholog, konsultant Kliniki Neurochirurgii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

W ramach kampanii #DawkaWsparcia powstała platforma, łącząca szpitale z darczyńcami, którzy mogą przekazywać maseczki, odzież ochronną lub niezbędny sprzęt. Służy temu strona www.dawkawsparcia.org

- Potrzeby szpitali, szczególnie tych przeznaczonych do opieki nad pacjentami z chorobą COVID-19, są tak duże, że uruchomiliśmy portal publikujący ich zapotrzebowanie, żeby sprawnie skontaktować je z dostawcami i darczyńcami. Pomoc techniczną zadeklarowały nam wszystkie sieci telefoniczne, a także Microsoft, bo obok samego sygnału GSM potrzebujemy oprogramowania, by zapewnić np. zdalny dostęp pracownikom pracującym zdalnie - informuje Marcin Kapustka, współtwórca #DawkiWsparcia z serwisu SMSCentral.pl.

Współinicjatorka akcji, psycholog Tamya Olszańska zwraca uwagę na znaczenie zapewnienia pracownikom medycznym pomocy psychologicznej. - Chcemy, żeby każda osoba pracująca w szpitalu mogła sięgnąć po słuchawkę wtedy, kiedy tego potrzebuje i od razu porozmawiać z kimś, kto może pomóc przejść przez ten trudny czas. Sama decyzja o tym, żeby poprosić o wsparcie, często nie jest banalna - zwraca uwagę.

Ma w tym pomóc telefon wsparcia działający pod numerem +48 800 012 006, przy którym dyżurują terapeuci zaangażowani w projekt społecznie. Aktualne godziny działania infolinii są dostępne codziennie na stronie www.dawkawsparcia.org.

W niedalekiej przyszłości infolinia będzie dostępna również dla osób poddanych kwarantannie, a także dla chorych dotkniętych koronawirusem oraz ich rodzin, które skupione na walce o najbliższych podlegają ogromnemu obciążeniu psychicznemu. Porad będą udzielać specjaliści wybrani przez koordynatorów akcji.

Aby wydłużać czas dyżurowania specjalistów przy telefonie, organizatorzy poszukują kolejnych terapeutów, coachów i osób z doświadczeniem w interwencji kryzysowej, którzy telefonicznie udzielą porad przedstawicielom środowiska medycznego potrzebującym wsparcia psychologicznego. Zgłoszenia przyjmowane są na stronie projektu dawkawsparcia.org.

Patronem akcji jest Polska Federacja Szpitali.

źródło pap.pl

W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij